Wielu nabywców limuzyn marki mercedes często decyduje się na opcję nieco słabszą jeśli chodzi o wyposażenie, czyli zamiast klimatyzacji czterostrefowej wybierają dwustrefową, a oryginalnego zawieszenia pneumatycznego nie biorą, ze względu na to, że ta o wiele ciekawsza konfiguracja, to też i znaczna dopłata. W tym aspekcie tkwi spory minus tych najbogatszych wersji i chyba dlatego wielu kupuje te skonfigurowane średnio doskonale wiedząc o tym, że pewnego rodzaju interesujące dodatki można dołożyć za trzy lub cztery lata i co najistotniejsze takie dokładanie po tych trzech lub czterech latach wyjdzie klientom znacznie taniej. Rzecz jasna wtedy też dane auto po części straci na wartości, ale to raczej nie problem.
Sklep z częściami do zawieszenia pneumatycznego: miech w251
Czy zawieszenie pneumatyczne mercedesa się zmienia?
W przypadku tych najatrakcyjniejszych limuzyn w wersji long dokładane zawieszenie pneumatyczne może mieć mocniejszy kompresor i trwalsze poduszki pneumatyczne, czyli tymi detalami może różnić się zawieszenie wersji poliftowej od tej przedliftowej. Jeśli chodzi o opcję dokładaną, ale w jej przypadku ta najważniejsza zmiana może tkwić w podzespołach elektronicznych, czyli w tym jak ta lepsza elektronika dodanego zawieszenia współgra z komputerem auta. Jednym słowem ludzie, którzy zaoszczędzili i kilka lat temu kupili limuzynę mercedesa bez zawieszenia pneumatycznego mogli zyskać na zamontowaniu tego zawieszenia z wersji poliftowej, które jest doskonalszym w sensie elektronicznym. Zawieszenie tego rodzaju może być też o wiele mniej awaryjnym i lepiej się sprawdzać na dość wyboistej drodze gruntowej, choć sam jego montaż może być opcją kosztowną, ze względu na to, że trzeba się wybrać do serwisu mercedesa, po to by zamontowali to nowoczesne zawieszenie pneumatyczne i zaktualizowali oprogramowanie komputera pokładowego. Taka modyfikacja samochodu rzecz jasna musi kosztować i to nie mało, choć jeśli się właściwie kombinuje to na modyfikacji po dwóch lub trzech latach da się zaoszczędzić.
Sprawdź nasz sklep: miech gl
Czy pneumatyczne zawieszenia ma sens?
Wielu z nas doskonale wie o tym, że oryginalne zawieszenie pneumatyczne mercedesa to opcja dość trwała i co najważniejsze wzbogacona o elektronikę, która maksymalizuje komfort. Problem tkwi tylko w tym, że taki dokładany system trzeba serwisować, bo jeśli nie dokonuje się w nim napraw eksploatacyjnych to z czasem może odmówić posłuszeństwa. Natomiast w aucie bez pneumatyki znacznie mniej się psuje, czyli jest o wiele prościej w sensie finansowym i co najistotniejsze dana limuzyna szybciej wyjeżdża z warsztatu po niezbędnych naprawach. Tego typu argumenty przekonują wielu do nie inwestowania w markowe zawieszenie pneumatyczne mercedesa, choć dla wielu innych takie zawieszenie, czyli poduszki pneumatyczne to dodatkowy element pochłaniający wstrząsy, czyli w praktyce może ono wydłużać żywotność tulei gumowo-stalowych i wahaczy, a w przypadku tej drogiej i markowej limuzyny nawet te najdrobniejsze części w zawieszeniu mogą swoje kosztować. Dlatego też ta markowa pneumatyka jest po części opcją redukującą koszty w przypadku masywnej limuzyny.
Sklep Airmatic: miech w211